keskiviikko 30. toukokuuta 2012

Bliss has landed!

Saan nykyään ilokseni välillä kutsuja erilaisiin kosmetiikan esittelytapahtumiin. Niihin on minusta tosi hauskaa osallistua, ja yhtä hauskaa on kertoa niistä jälkeenpäin teille. On kivaa leikkiä vähän reportteria, tutustua kaikkiin uusiin ihanuuksiin ja sitten jakaa tämä kaikki teidän kanssanne. Koen, että olen ikään kuin teidän rakkaiden lukijoideni edustaja tilaisuudessa, ja yritän siksi raportoida kaiken teille mahdollisimman tarkkaan jälkeenpäin.

Eilen pidettiin yksi tällainen ihana esittelytilaisuus, sillä nimittäin Bliss on saapunut Suomeen!







Bliss on kuuluisa amerikkalainen spa-merkki.

Blissin lanseeraustilaisuus pidettiin Helsingin ensimmäisessä pilvenpiirtäjässä, hotelli Tornissa. Blissin tunnuksena on vaaleansininen väri, sininen taivas ja valkoiset pilvet, joten hotelli Tornin näköalakabinetti oli erittäin sopiva paikka Blissin Suomeen tulolle.







Blissin ihanien tuotteiden takana näkyvät kuvassa Tuomiokirkko, sininen taivas ja poutapilvet.

Bliss on perustettu vuonna 1996 Yhdysvalloissa, New Yorkissa. Sarjan perustaja oli ammatiltaan fitness-ohjaaja, joka kärsi huonosta ihosta. Hän ei löytänyt ihoonsa apua kaupassa myytävistä tuotteista. Lisäksi hän tunsi olonsa epämukavaksi ja vaivautuneeksi New Yorkin hienostuneissa kylpylöissä. Niinpä hän perusti muodikkaaseen Sohoon oman spansa ja oman ihonhoitomerkkinsä, jonka nimeksi tuli Bliss; onni, autuus.

Bliss Span ajatus on olla mahdollisimman rento ja ystävällinen paikka. Ensimmäinen Bliss Spa on vieläkin Sohossa, ja Suomea lähin Bliss Spa löytyy Lontoosta. Yhteensä Bliss Spaita on 22 maassa. Nyt siis kuitenkin Bliss-tuotteet ovat tulossa myyntiin myös Suomeen.

Blissin tuotteet ovat käytössä trendikkäissä W-hotelleissa. Lisäksi Blissin nykyään omistava Steinerin suku käyttää Blissin tuotteita omistamissaan risteilyaluksien kylpylöissä. Suomeen Bliss tulee myyntiin ainakin Kickseihin.

Blissin idea on, että samat tuotteet ovat käytössä sekä spassa että kotona, "spa at home". On sinänsä harvinaista, että yhtä tehokkaita tuotteita kuin kauneushoitolassa saa ostaa myös kotikäyttöön.






Meille kerrottiin, että Blissiin ovat ihastuneet myös monet julkkikset. Esim. Madonnan muutaman vuoden takainen kohu happihoidoista koski Blissin tuotteita. Madonnan mukaan happihoidot ovat hänen kauneutensa salaisuus...

Blissin tuotteissa on kolme linjaa: kasvojenhoito, ihonhoito ja ihokarvojen vahaus. 

Kasvojenhoidon sarjat ovat Fabulous, joka lisää ihon hehkua, Triple Oxygen happihoidot, The Youth As We Know It anti-age tuotteet ja No Zit Sherlock sarja rasvaiselle ja näppyläiselle iholle.  






Huulien hoitoon Blissillä on oma Fabulips-sarjansa. Siihen kuuluu neljä tuotetta: puhdistus, kuorinta, huulirasva ja huulien pullistaja, plumper.

Huulituotteet myydään joko erikseen tai yhdessä kitissä, jonka suositushinta on 59 euroa. Yksittäin esim. kuorinta maksaa 21 euroa ja huulirasva 15 euroa. Ei siis mitään ihan halpaa lystiä, mutta todennäköisesti tehokkaita tuotteita.

Vartalonhoitoon on Blissillä kolme tuotelinjaa eri tuoksuilla: Lemon & Sage, Blood Orange & White Pepper ja Vanilla & Bergamot

Kaikkiin linjoihin kuuluu kuorinta, suihkugeeli/kylpyvaahto ja vartalovoi. 

Lemon & Sagen tuoksu oli hyvin raikas ja aito sitruuna. Sage tarkoittaa muuten salviaa, jos joku ihmettelee. Blood Orange & White Pepper oli aavistuksen makeampi sitrustuoksu. Eniten pidin pehmeästä Vanilla & Bergamotista. Vanilja on muutenkin yleensä aina lempituoksujani.

Lisäksi Blissilla on oma Fat Girl Slim -linjansa selluliittia vastaan. Siihen kuuluu erilaisia ihoa kiinteyttäviä tuotteita hintaluokassa 26-49 euroa kuten kuorinta ja kiinteyttävä vartalovoide.






Blissillä on myös erikostuotteita kuten nämä Glamour Gloves -käsineet, joissa on sisäpinnalla vahamainen kerros käsiä hoitavaa voidetta. Tuntuma on todella jännä, vähän kuin olisi paksut kumihanskat kädessä. Näiden pitäisi kuitenkin tehdä käsistä ihanan pehmeät.

Myös jaloille on vastaavat Softening Socks.

Käsineiden ja sukkien hinta on 49 euroa, joten melko kalliista tuotteista puhutaan.






Blissin maailma on rento ja hyväntuulinen alusta loppuun.

Kylylöissä ei soi pimpelipom tai delfiinimusiikki, vaan soul, jazz tai pehmeä r'n'b. Kylpylät on koristeltu vihreällä ruoholla, ja kaikkialla on kuplia, bubbles, myös juomissa. Bliss Spaassa ei juoda teetä ja syödä selleriä, vaan kuohuviiniä ja brownies, suklaaleivoksia.

Samalla tavalla meille oli Blissin tilaisuudessa Helsingin kattojen yllä tarjolla kuohuviiniä ja herkullista suklaista jälkiruokaa.

Minulle tuli muuten hirveä himo päästä kokeilemaan Bliss Spata, joko Lontooseen tai tietysti mieluiten New Yorkiin.






Yksi Blissin tunnuksista on kuuluisa sininen kassi. Minustakin oli hauskaa kulkea Bliss-kassin kanssa kaupungin läpi, tuntui ihan kuin olisin New Yorkissa.






Mutta sitten tarkemmin niihin tuotteisiin, nehän kuitenkin kiinnostavat teitä varmaan eniten.

Blissin myydyin tuote on Fabulous Foaming Face Wash.

Se on raikastava puhdistustuote kasvoille, joka kuorii samalla hellävaraisesti. Kun sen levittää iholle, se vaahtoaa kevyesti (the bubbles!) ja pesee pois meikin ja epäpuhtaudet. Lisäksi sen pitäisi rauhoittaa ihoa ja kuoria pois kuolleet ihosolut. Kuoriva vaikutus on kuitenkin tarpeeksi mieto niin, että tuotetta voi käyttää päivittäin.

Erikoismainintana on pakko sanoa Fabulous Foaming Face Washin aivan ihana tuoksu. Se tuoksuu hedelmille ja puhtaalle, raikkaalle ihanuudelle.

Fabulous Foaming Face Washin hinta tulee olemaan Suomessa 27 euroa.

Blissin toiseksi myydyin tuote on Triple Oxygen Instant Energizing Mask. Tämä on juuri sitä happihoitosarjaa, johon Madonnakin on ihastunut.

Triple Oxygen Instant Energizing Maskin pitäisi tuoda kosteutta, energiaa, kiinteyttä ja hehkua elottomalle iholle. Champagne for your skin, niin kuin Bliss mainostaa. Se on myös kirjaimellisesti sitä sikäli, että naamio vaahtoutuu iholla noin 5 minuutissa, jonka jälkeen se pestään tai pyyhitään pois. Naamiota voi käyttää noin kolme kertaa viikossa maksimaalisten tulosten saavuttamiseksi.

Triple Oxygen Instant Energizing Maskin tuoksu on miellyttävä kevyt sitruuna.

Naamioiden tapaan Triple Oxygen Instant Energizing Mask on kalliimpi kuin putsari, 54 euroa 100ml.

Olin tosi iloinen, että sain goodie bagissa kotiin testattavaksi nimenomaan nämä kaksi huipputuotetta. Olisin varmaan ostanut ne kyllä muutenkin, sillä sen verran paljon kiinnostuin niistä esittelyn perusteella.







Blissin suosituin tuoksu on Lemon & Sage.

Lemon & Sage Body Butter onkin Blissin viidenneksi myydyin tuote. Sijalla kolme on noiden putsarin ja naamion jälkeen ihokarvojen poistamiseen tarkoitettu Poetic Waxing Kit ja sijalla neljä Fat Girl Slim ihoa kiinteyttävä vartalovoide.

Minusta on aina tosi mielenkiintoista tietää, mitkä ovat uuden sarjan suosituimmat ja myydyimmät tuotteet. Blississä on kiinnostavaa se, että sarjan myydyin tuote on putsari. Sen täytyy siis olla aivan poikkeuksellisen hyvää!

Sain kokeiluuni myös nämä Lemon & Sage Soapy Sudsin eli suihkugeelin/kylpyvaahdon ja vartalovoin.

Vartalovoita olen kokeillut jo sen verran, että se vaikuttaa täyteläiseltä, mutta imeytyy silti nopeasti. Incilistalla on mm. kookosöljyä, soijaöljyä ja sheavoita.

Soapy Sudsien hinta tulee olemaan Suomessa 21 euroa ja Body Butterien 32 euroa, hui. Ihania tuotteita silti!

Yksi tärkeä osa Bliss-maailmaa on pirteä Bliss Girl, joka seikkailee Blissin mainoksissa. Hän välittää myös Blissin ylemmän tason filosofiaa: onnellisuus on hyvinvoinnin korkein aste, ja sen saavuttamista Bliss yrittää tukea hyväntuulisilla ja helppokäyttöisillä tuotteillaan.



7 kommenttia:

  1. Kasvoputsari alkoi kiinnostaa kummasti. Mutta nyt kyllä käytän ensin vanhat pois. Niitä on riittämiin. Plussaa on aina ihana tuoksu.

    VastaaPoista
  2. Heips. Todella laajan esittelyn sait aikaiseksi ja hauska lukea miten erilailla asioihin kiinnitetään huomiota kun ollaan tekemässä blogia tai uutisartikkelia :) Tsekkaa myös kirjoittamani artikkeli Bliss laskeutui Suomeen | Komedo.fi

    VastaaPoista
  3. Hauskaa miten pääset noihin erilaisiin tilauksiin. :)

    Mä en ole ennen edes kuullutkaan koko Blissistä. Vaikuttavat kuitenkin veikeiltä ja kokeilemisen arvoisilta sekä freshiltä mutta paha vain niiden hinta - ainakin tämmöiselle vähän köyhemmälle (nimimerkillä tottunut ostamaan esim. kasvokuorinnan hintaan, öö, viisi euroa). :D Toisaalta jos tuotteet ovat oikeasti hyviä ja riittoisia, niin silloinhan ne maksavat itseään takaisin.

    VastaaPoista
  4. Nina: Tuo Fabulous Foaming Face Wash vaikutti kyllä todella kivalta. Saimme kokeilla sitä esittelytilaisuudessa kädelle, ja upeasti se vaahtosi. Ja aivan taivaallinen tuoksu!

    Minullakin se menee ehkä hetkeksi kyllä vielä varastoon jos vain maltan, kun juuri ostin Sensain uudet kaksoispuhdistustuotteet. Kesällä otan kuitenkin varmaan jo Blissin käyttöön, kun se olisi niin kätevä matkoillakin kun vain yksi pullo riittää. Ihana pestä sillä sitten, todellista hemmottelua. :)


    Jari Kannela: Voi kiitos!Blogikirjoittaminen on tosiaan aivan erilaista, kun tämä on vain harrastus ja siksi voimme kirjoittaa aivan mitä haluamme. Kuten vain hehkuttaa koko ajan kaikkia ihania kosmetiikkatuotteita. :)

    Kävin lukemassa hienon juttusi, todella mielenkiintoinen! Muutenkin koko Komedo-sivusto vaikutti todella kiinnostavalta, en tiennytkään sen olemassaolosta aiemmin. Alan ehdottomasti lukea säännöllisesti, ja jos sopii niin tekisin siitä mielelläni esittelyjutun tähän omaankin blogiini. :)


    Inna: Olen tosi iloinen, kun tuntuu että kutsuja esittelytilaisuuksiin on alkanut tulla koko ajan enemmän. Todella mielelläni myös menen jos vain suinkin pääsen. On aivan mahtavaa saada suoraan valmistajilta ja maahantuojilta tietoa kaikista kosmetiikan uutuuksista sekä päästä testailemaan ja kyselemään niistä. :)

    Minäkään en edes googlannut Blissiä ennen tilaisuuteen menemistä, mutta kun näin tuotteet, muistin kyllä että olen törmännyt niihin myös aiemmin. Varmaan USA:ssa, jossa Bliss on ymmärtääkseni tosi suosittu. Pitäisi olla myynnissä mm. Sephorassa.

    Tuotteet vaikuttivat oikeasti tosi ihanilta ja tehokkailta. Kalliita tietysti ovat, varsinkin vaikka opiskelijan näkökulmasta, mutta jos ovat yhtä laadukkaita ja tehokkaita kun aavistelen, saattaa satsaus kannattaa. :) Nimittäin laadukasta ainetta riittää usein vähäisempi määrä, ja ainakin mulla saattavat esim. kalliimmat putsarit, naamiot ym. kuten Dermalogica ja Sensai kestää vuosia, kun niitä riittää kerralla niin vähäinen määrä eikä muita tuotteita tarvita. :)

    VastaaPoista
  5. Vähänkö mua harmittaa, että en päässyt tuonne kun olin töissä :(

    VastaaPoista
  6. Esittelyjuttuhan olisi mukava asia. Yhteystiedot mahdollisten kysymyksien osalta löytyy etusivun alareunasta.

    Komedo.fi ei tosiaan ole mikään vanha tapaus, sillä sivut aukaisin maaliskuussa ja vielä on varsinainen markkinointikampanja aloittamatta. Ensimmäinen tiedote on lähetetty kaikille kauneudenhoitoalan toimialakseen ilmoittaneille yrityksille Suomessa, mutta syksyllä olisi tarkoitus vielä saada näkyvyyttä oppilaitoksissa sekä alan yhdistyksien jäsenjulkaisujen kautta.

    VastaaPoista
  7. Heidi B: Voi että, olisi ollut kyllä niin kivaa jos olisit päässyt. Ihania, kiinnostavia tuotteita ja tosi kiva tilaisuus!

    En yhtään huomannut edes kysyä sulta etukäteen oletko tulossa, kun en tiennyt ketä kaikkia oli kutsuttu. Minun lisäkseni paikalla oli vain Pupulandia-blogin suloinen Jenni, joten pupu-blogit olivat ainakin hyvin edustettuina. :)

    Toivottavasti nähdään kuitenkin ensi viikolla L'Orealin merkeissä, minä olen ainakin innoissani menossa! :)


    Jari Kannela: Tosi mielelläni kirjoitan Komedosta esittelyjutun, minusta sivusto on erinomainen idea! Katson mihin väliin saan sen, kun nyt on niin paljon postauksia jonossa, mutta mahdollisimman pian. Aivan mahtava idea, hienoa kun Suomesta löytyy tällaista!

    Ilmankos en ollut Komedoa vielä huomannutkaan, jos se on näin tuore uutuus. Toivon sille paljon menestystä, itse ainakin liityin innoissani lukijoiden joukkoon. :)

    VastaaPoista

Kiitos paljon kommentistasi! :)