maanantai 28. lokakuuta 2013

Dior-esittely Porissa

Suren vieläkin vähän sitä, että en päässyt nyt lauantaina 26.10.2013 meikkitaiteilija Mariela Sarkiman Helsingissä hotelli Klaus K:ssa järkkäämälle Beauty Brunchille

Tosi kivaa siellä näyttää olleen ainakin kuvista päätellen. Brunssista ovat kirjoittaneet mm. KarkkipäiväFab Forty Something ja Business Woman (Business Womanin näytöskuvia vielä erikseen täällä) -blogit. 

Voi että miten olenkaan onnellinen, että jos ei itse pääse johonkin, niin nykyään blogit raportoivat tapahtumasta. Aivan kullanarvoista, niin pääsee vähän osalliseksi tunnelmasta ja näkee mitä on tapahtunut, vähän kuin olisi ollut itsekin mukana. Kiitos paljon! 

Beauty Brunchilla esiintymässä oli ollut yllätyksenä myös Vogue-tanssijaherra New Yorkista (esiintynyt mm. Madonnan Vogue-videossa ja America's Next Top Model -ohjelmassa!ja haastateltavana mm. upeat naiset juontaja Anne Kukkohovi, laulaja Krista Siegfrieds ja toimittaja Anna Perho. Hius- ja meikkinäytös ei ollut ollutkaan niin Halloween-teemalla kuin etukäteen luulin, vaan enemmänkin sitä Couturea. Oi miten ihanaa!

Vietin itse viikonlopun Porissa, ja vaikka Herra Pumpulipupu ei muuten ollut kovin vastaanottavainen valituksilleni siitä että missasin sen takia Beauty Brunchin, yritti hän kuitenkin lohduttaa, että varmaan kyseessä ei ollut ainutkertainen tapahtuma ja sellainen järjestetään ehkä uudelleenkin. Toivotaan näin, sillä ainakin tällä kerralla tapahtuma oli loppuunmyytynä selvästi menestys. 






Asun itse Helsingissä, jossa on kuitenkin aika hyvä tarjonta kosmetiikkatapahtumista. Tuntuu, että melkein joka viikko isoimmissa tavarataloissa Stockmannilla ja Sokoksella on joku mainoskampanja käynnissä tai eri merkkien konsulentteja ja meikkaajia paikalla. 

Suuri tapaus on aina, jos joku ulkomainen meikkitaiteilija vierailee esimerkiksi Stockmannilla. Viimeksi sellaisia ovat olleet ainakin Giorgio Armanin meikkitaiteilija Reza Zaimeche syksyllä 2012, jota haastateltiin Kaunis Gloria -lehteenkin ja Estee Lauderin uskomaton Blair Patterson keväällä 2013, jonka meikattavaksi minulla oli itsellänikin onni päästä. 

Toki me helsinkiläiset sitten varmaan haikailemme välillä Tukholman tai Lontoon tarjonnan perään, joissa tapahtuisi vielä enemmän. 

Nyt kun olin Porissa, oli minusta kuitenkin superkivaa nähdä, että Porin parhaassa muotitavaratalo Ratsulassa vieraili Dior-konsulentti. 

Ratsulassa oli perjantaina ja lauantaina lehti-ilmoituksen mukaan mahdollisuus meikkiopastukseen Dior-tuotteen hinnalla. Aika opastukseen olisi ollut mahdollista varata etukäteen. 






Luulin, että meikkausajat olisivat menneet jo aikoja sitten etukäteen, sillä näin ilmoituksen vasta lauantaina aamulla. 

Lauantai-iltapäivänä käydessämme Ratsulassa vapaata olisi kuitenkin edelleen ollut. Olimme kuitenkin menossa uimahalliin, joten kerrankin olin Herra Pumpulipupun kanssa melkein samaa mieltä siitä, ettei olisi oikein ollut järkevää mennä juuri ennen sitä meikkiin. Yleensä jos on mahdollisuus ammattilaisen meikkaukseen haluan kuitenkin aina mennä, ja nytkin jos olisin ollut yksin liikkeellä olisin kyllä mennyt!

Sillä kuinka hienoa onkaan saada aivan rauhassa meikkiopastusta Dior-tuotteilla Porissa tämän syksyn ehkä sateisimpana lauantaina. Aivan mahtavaa, että myös pienemmissä kaupungeissa on mahdollisuus tällaiseen!

Pikkukaupungissa tällaiset tapahtumat ovat varmasti myös pitkään odotettuja ja erottuvat joukosta oikein syksyn kohokohtana. Jos itse asuisin siellä, varaisin aikani varmasti hyvissä ajoin meikkiopastukseen ja ostaisin meikkini nimenomaan konsulentin avustuksella ja suosituksesta. Ja tietysti nykyään on onneksi myös nettikaupat, mistä voi laajemmin tilailla kaikenlaisia kosmetiikkatuotteita ihan mihin vain, mutta siinähän niitä ei pääse etukäteen kokeilemaan.

Porin Ratsulassa on laaja ja hyvä Dior-display samoin kuin Chanel. Edellisten kausien kokoelmia on siellä myös usein alennuksesssa. Esim. Chanelilta löytyy usein harvinaisempiakin kynsilakkasävyjä, jotka saattavat olla muualta jo loppuunmyytyjä.

Alkuperäinen suunnitelmamme Porissa olisi ollut mennä katsomaan Porin teatteriin The Sound of Music -musikaalia, mutta se oli loppuunmyyty emmekä saaneet lippuja. Siihenhän olisi kuitenkin sopinut aivan erinomaisesti ensin meikki Diorilla Ratsulassa! 






Varsinaisesti esittelyssä Ratsulassa olivat Diorin uudistuneet Rouge Dior -huulipunat. 

Niiden pitäisi hoitaa ja kosteuttaa huulia, korostaa huulten täyteläisyyttä ja olla samaan aikaan pitkäkestoisia.

Värisävyjä on tosi paljon, joten jokaiselle naiselle pitäisi löytyä vähintään konsulentin avustuksella juuri se paras väri; Haute Couture Color.

Huulipunien mustassa kotelossa on samaa kuuluissa Diorin Cannage-kuosia kuin laukuissa.  

Ratsulan vaalealla Dior-konsulentilla itsellään oli kirkkaanpunaista Rouge Dior -huulipunaa, ja kuinka kivalta ja piristävältä se näyttikään pimeänä sadepäivänä! Paljon muuta meikkiä ei tarvitakaan kuin hyvä, näyttävä huulipuna. Siihen voi yhdistää vielä naiselliset punaiset kynnet, niin klassisen kaunis look on valmis!

2 kommenttia:

  1. Musta on hauska lukea, kuinka luontevasti sina olet aina asiakkaana naissa "erikoistapahtumissa", itse en jotenkin tykkaa kauheasti asioida noissa kosmetiikkapisteissa tavarataloissa, jotenkin ne myyjat ovat aina niin laitettuja, etta tuntuu jotenkin etta monet myyjat katsovat nenanvarttaan pitkin, varsinkin jos ei osta isolla rahalla jotain. Ehka tama on vaan mun paassa oleva ongelma :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kivasta kommentista! :)

      En kyllä suinkaan aina ole mitenkään luonteva, mutta yritän bloginkin takia olla reipas ja mennä rohkeasti tutustumaan vaikka ujostuttaisikin. Hyvä asiakaspalvelija kyllä saa olon tuntumaan sellaiselta että on tervetullut, vaikka olisi esim. minkä ikäinen ja miten pukeutunut tahansa. Ajattelen niin, että asiakkaan pitäisi olla aina oikeassa, eikä ole asiakkaan asia yrittää tehdä vaikutusta myyjään tms., vaan päinvastoin on myyjän ja kaupan etu yrittää myydä kaikille. Ja vaikka asiakas ei juuri sillä kerralla ostaisi mitään, kannattaa kuitenkin aina palvella hyvin, sillä tyytyväinen asiakas tulee yleensä takaisin jossakin vaiheessa, ja lisäksi suosittelee kauppaa usein myös ystävilleen ja tutuilleen. :)

      Luulen kyllä että tunteesi on aika yleinen, mikä on tosi sääli kaupan kannalta. Kaikki tuo hienous ja huolellisesti laitetut konsulentit kääntyy itseään vastaan jos kukaan ei uskalla lähestyä. :(

      Poista

Kiitos paljon kommentistasi! :)