tiistai 28. toukokuuta 2013

Toukokuun LivBoxin seikkailut

Olen tilannut kosmetiikkanäytteitä sisältävää LivBoxia helmikuusta alkaen, ensin 3 kk:n määräaikaisen tilauksen helmi-huhtikuussa ja sitten toukokuusta alkaen kestotilauksena.

Olen yleensä jostakin syystä saanut LivBoxini muutamaa päivää myöhemmin kuin muut, vaikka asun Helsingissä.

Nyt toukokuussa LivBoxia ei tullut ollenkaan. Heräsin asiaan vasta kun sain ilmoituksen, että kesäkuun LivBoxin veloitus luottokortiltani oli epäonnistunut. Ilmoituksessa sanottiin ainoastaan, että yritämme heinäkuussa uudelleen. Ei mitään ohjeita esim. siitä mitä voisin itse tehdä nopeuttaakseni prosessia saadakseni myös kesäkuun boxin.

Hermostuin tästä täysin ja otin yhteyttä LivBoxiin ilmoittaen lopettavani tilaukseni kokonaan ja haluavani palautuksen toukokuun LivBoxin rahoista, koska sekään ei ollut vielä tullut minulle. Lisähämmennystä aiheutti se, että LivBoxin nettisivuilla kohdassa yhteystiedot oli pelkkä Facebook-osoite ja käyntiosoite. Pienen etsinnän tuloksena löysin kuitenkin sähköpostiosoitteen, johon osoitin valitukseni. Ajattelin, että en nyt ehkä halua Facebookissa kaikkien edessä käsitellä näitä ongelmiani eikä henkilökohtainen käynti Sanomatalossakaan oikein houkutellut.

Loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin. Ilmeisesti posti oli hukannut LivBoxini, ja luottokorttini veloitusongelmat olivat täysin omaa syytäni.

LivBoxin asiakaspalvelu toimi hienosti, sain vastauksen sähköpostiini heti ja korvaukseksi kadonneen tilalle uuden boxin. Sinne laitettiin sisälle vielä muutamia kivoja lisäyllätyksiä mielipahan korvaamiseksi.

Kummallisinta kaikessa oli, että samalla kun sain uuden, korvaavan LivBoxin, löysi myös vanha vihdoin perille. Jossakin se oli ilmeisesti seikkaillut, sillä aiemmin postista sitä kysyessäni sitä ei ollut siellä, ja nyt se oli myös kertaalleen avattu. Kaikki tuotteet vaikuttivat kuitenkin olevan tallella.

Koska olin jo avannut molemmat boxit, sain ystävällisesti pitää molemmat. Tämä olikin siitä kiva, että toukokuun LivBox oli ehdottomasti suosikkini kaikista.






Toukokuun LivBoxin teemana oli Loma Roomassa, ja väri oli intohimon punainen. 

Ei ehkä kaikkein keväisin väri, mutta Lomaan Roomassa tietysti oikein sopiva.

Pidän itse vähän turhana noita runoja jotka tulevat LivBoxin mukana. Tässä oli kuitenkin tärkeä sitaatti Loma Roomassa -elokuvan päätähtöseltä, Audrey Hepburnilta: "Happy girls are the prettiest.". So true! 

Katsotaanpa sitten tarkemmin mitä boxini sisälsi:






Ennen toukokuun LivBoxin saapumista oli mahdollisuus täyttää LivBoxin nettisivuilla kauneusprofiili. Se varmaan vaikutti näihin LivBoxin tuotteisiin, sillä variaatiota eri boxien välillä oli aika paljon. 

Kauneusprofiilissa kysyttiin mm. ihotyyppiä (normaali, seka-, kuiva tai rasvainen iho), ihon sävyä (eri tummuusasteita, minulla hyvin vaalea), hiuksia (normaalit, vaurioituneet, värjätyt, kiharat jne.), kiinnostuksenkohteita (ihonhoito, meikit, hiukset, kynnet...) sekä meikki- ja manikyyrityyliä josta pitää eniten. Niissä vaihtoehtoina oli esim. raikas meikki ja värikäs manikyyri, jotka itse valitsin. Muita vaihtoehtoja olisivat olleet luonnollinen, klassinen tai trendikäs meikki tai manikyyri. Itselleni ei nyt ihan selvinnyt, mitä näillä tarkalleen ottaen tarkoitettiin, mutta täytin kuitenkin profiilin. 

Joku systeemi LivBoxilla täytyy profiilin kanssa olla, sillä kahdessa boxissani oli täysin samat tuotteet.

Toukokuun boxin erikoisin tuote oli Lash Card -ripsivärisuoja. Sen on tarkoitus estää ripsiä paakkuuntumasta. Ripset taivutetaan, ja Lash Card laitetaan niiden taakse ennen ripsivärin levittämistä. Hinta 5,90 euroa.

En nyt ole varma kuinka hyödyllinen tämä tuote loppujenlopuksi on, mutta saattaahan se osoittautua tarpeelliseksi esim. IsaDoran jättiharjaisen Big Bold Mascaran kanssa, joka sotkee helposti.

Toisessa boxissani oli myös Papier Poudré -puuteripaperit. Ne eivät siis olisi kuuluneet minun boxiini, mutta sain ne lohdutuksena pitkästä toukokuun boxin odottelusta. Olisivatkohan ne olleet rasvaisen tai sekaihon tuote?

Olen kokeillut näitä Stockmannilla myytäviä, 3,20 euroa maksavia Papier Poudré -puuteripapereita ennenkin. Jotenkin en vain ole oppinut käyttämään niitä, vaan käytän meikin korjailuun mielummin peittävämpää jälkeä tekevää kivipuuteria tai meikkipuuteria. Nyt voisin yrittää uudelleen, sillä puuteripapereilla saisi varmaan korjattua meikkiä kevyemmin. 

Olin kuitenkin tyytyväinen tähänkin tuotteeseen, sillä siinäkin täyttyi hyvin LivBoxin uutuusarvo. Kiva ja kiinnostava tuote varmasti sellaiselle joka ei ole koskaan kokeillut!

Kolmantena tuotteena oli tuote, jota en ole itse aiemmin kokeillut, eli Eylure-irtoripset. Ne olivat vielä helpompaa mallia, eli esim. silmäkulmiin laitettavia irtoripsitupsuja. LivBoxin nettisivuilla on apuna meikkitaiteilija Saara Sarvaksen ohje ripsitupsujen asennukseen. Kokeilen suurella mielenkiinnolla!

Eylure-ripsitupsujen hinta on 8,85 euroa.    

Loma Roomassa -teemaan nämä tuotteet menevät hyvin sikäli, että Audrey Hepburnin meikkityylissä pääpaino on suurissa, mustien ripsien kehystämissä kauriinsilmissä. 






Sitten erikoisuuksista hyviin perustuotteisiin.

Kauneusprofiilin hyödyllisyys näkyi siinä, että sain nimenomaan 30+ kuivalle iholle tarkoitetun Dr. Hauschkan Kiinteyttävän naamion. Aikamoinen täsmätuote minulle, terveisin 30 + kuivan ihon omistaja. 

Kiinteyttävä naamio sisältää ruusun eri ainesosia, mangovoita, avokado- ja manteliöljyä. Minulla ei ole aiempaa kokemusta Dr. Hauschkan luonnonkosmetiikan tuotteista, joten kokeilen naamiota mielelläni. 

Täysikokoisen 30 ml:n naamion hinta on 43,50 euroa. Minä sain siis näitä 2, joten 13,90 euron LivBoxin tilaukseni todellakin kannatti!

Toinen luonnonkosmetiikan tuote toukokuun LivBoxissa oli suosikkikäsivoiteeni Laveran Basis Sensitiv matkakoossa. Basis Sensitiv on kiva, aavistuksen mantelintuoksuinen, kosteuttava ja suhteellisen nopeasti imeytyvä käsivoide. Otan sen mielelläni mukaan minne tahansa menenkin. Ihanaa että sain niitä vielä kaksi!

Yhteyttä Lomaan Roomassa en kyllä näissä tuotteissa näe, mutta ihonhoidossa sitä on muutenkin vaikea toteuttaa.






Sitten vielä meikit, jotka sopivat kyllä hyvin Roman Holiday -teemaan. 

LivBoxiini kuului oikeastikin Ciatén minikynsilakka. Mikä olikin tosi hyvä, sillä olisin kyllä ollut todella pettynyt jos en olisi tätä saanut. Millaisellahan kauneusprofiililla Ciatén kynsilakka irtosi, sillä värikkäällä manikyyrilläkö vai kynsilakkakiinnostuksella?

Ciatén minikokoisten kynsilakkojen hinta on 5,95 euroa ja nehän ovat söpöjä kuin mitkä!

Lohdutuksena toukokuun LivBoxini katoamisesta sain vielä Dependin vaaleanpunaisenpersikkaisen kynsilakan sävyssä 347. Depend ei kuulunut toukokuun LivBoxiin, eikä sitä ole mielestäni ollut aiempien kuukausien boxeissakaan, joten olisikohan tästä pääteltävissä, että Dependin kynsilakkoja on tulossa kesäkuun boxiin?

Toisena lohdutustuotteena sain Cliniquen High Impact -ripsivärin. Sekään ei ollut toukokuun boxin tuote, sen sijaan Estee Lauderin ripsiväri oli. Cliniquen ripsiväri oli sen sijaan vaihtoehtotuotteena huhtikuun LivBoxissa. Onneksi en saanut sitä silloin, joten se tuli minulle nyt korvauksena.      






Ihanin tuote toukokuun LivBoxissa olivat minusta ehdottomasti nämä Ciatén söpöläiset. Sain niitä vielä kaksi, sillä alkuperäisen LivBoxini mukana tuli punainen väri.

Sinisen Ciatén kynsilakan nimi on osuvasti Power Dressing. Melkoinen statement-kynsilakka esimerkiksi töihin yhdessä sen perinteisen power dressin eli mustan housupuvun kanssa. Ciaté kuvailee kynsilakkaa: "This colour is for the strong and powerful women in high places, let your nails do the talking.". Niin siskot!

Punaisessa kynsilakassa ei ole nimeä, mutta se on hyvin klassinen punainen. Veikkaisin Ciatén Mistressia, jota kuvaillaan true rediksi tai classic pillar box rediksi. Se lupaa että tulet huomatuksi, mitä tahansa sinulla onkin päälläsi.

Toukokuun LivBox oli kyllä niin kiva, että harkitsen tilaukseni jatkamista, vaikka toukokuun boxini vähän maailmalla seikkailikin ennen saapumista luokseni!    

8 kommenttia:

  1. Minä päivinä nämä boxit yleensä tulevat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Boxit lähetetään aina kuun vaihteessa, joten tilaajille niiden pitäisi saapua n. 5. päivä.

      Olen vain blogeista ja Facebookista huomannut, että yleensä minun boxini on tullut muutaman päivän myöhemmin kuin mitä muut ovat ilmoittaneet boxinsa tulleen. Tällä kertaa se tuli kyllä vasta 23.5.2013. :)

      Poista
  2. Minun boxini suhteen ei kyllä oltu yhtään huomioitu profiilini tietoja, eikä ikääni. Mikä pettymys.

    http://dzinninajatuksia.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi harmi! Olin itse positiivisesti yllättynyt, että minun profiilitietoni otettiin näin hyvin huomioon erityisesti kuivan ihon ja iän osalta.

      Luulen kyllä, että joku yleistyssysteemi LivBoxilla täytyy olla, koska tuotekuvaukset on painettu siihen lapulle. Eli ihan yksilöllistä boxia ei varmaan kyetä rakentamaan. Olisi kiva tietää millä menetelmällä boxit koostetaan, sillä varmaan ihan kaikkia toiveita ei voida ottaa huomioon, variaatioita on niin paljon.

      Hyvä silti että LivBox on ryhtynyt kohdistamaan tuotteita paremmin ja kysyy profiilitietoja, mutta toivottavasti ne huomioitaisiin jatkossa sinunkin kohdallasi! :)

      Poista
  3. Kivoja juttuja sait, ja hyvää palvelua Livboxilta kun hyvittivät kadonnutta boksia :) Olin itse toukokuussa oikein iloinen boksin sisällöstä, ja oikeastaan se yllätys-monentti onkin kaikkein parasta. Tietysti sitä on vielä iloisempi, jos sattuu oikein mieluisat tuotteet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin tämä toukokuun LivBox oli superkiva, ja paras tähän mennessä. :)

      Hyvällä asiakaspalvelulla saa kyllä aikaan paljon, tässäkin tapauksessa pelastettua menetetyn asiakkaan takaisin. Hienosti hoitivat tämän jutun, olen tosi tyytyväinen! :)

      Pidän itsekin kovasti tästä LivBoxin uudesta tyylistä, että kaikissa boxeissa on vähän eri tuotteita painotettuina tuon kauneusprofiilin mukaan. Niin jännitys säilyy loppuun asti niilläkin, jotka ovat ehtineet jo nähdä muilta boxin sisällön. Lisäksi minusta on hirmuisen mukavaa kurkkia muiden blogeista mitä he ovat saaneet. Tässäkin tapauksessa näin Sinistä pintaa -blogista jo etukäteen, että Hellin oli saanut Ciatén kynsilakan, ja toivoin niin paljon että minäkin saisin. Ja sain, vielä kaksin kappalein, kivaa! :)

      Poista
  4. Itse en saanut Ciatén kynsilakkaa, sitä olisi ollut kiva kokeilla. (Mulle tuli sen sijaan Academien kuorinta.)

    En ole ollut hirveän innostunut kokeilemaan tuota Dr. Hauschkan naamiota, mutta nyt tämän postatuksen luettuani kiinnostuin vähän enemmän. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että! Ciatén kynsilakka oli kyllä niin kiinnostava ja ihana tuote, että se olisi pitänyt lähettää varmaan kaikille, ettei tulisi haikailuja sen perään. Olisin ollut itse todella tyytymätön jos en olisi sitä saanut, mutta onneksi kävi nyt näin. Olen ihastellut Ciatén kynsilakkoja jo aiemminkin mm. kauneusmessuilla, mutta en ole vain raaskinut ostaa söpöstä pullosta huolimatta. :)

      Minä kokeilen Dr Hauschkaa tosi mielelläni, sillä niin paljon kehuja sarjan ihonhoitotuotteet ovat saaneet. Olen myös kuullut, että luonnonkosmetiikan tuotteissa ei olisi niin tarkkaa sen anti-ageingin kanssa, eli tuotteet sopivat siitä maininnasta huolimatta usein myös nuoremmille, sillä eivät ole samalla tavalla anti-ageing kuin synteettisen kosmetiikan tuotteet. Toivottavasti tykkäisit naamiosta! :)

      Poista

Kiitos paljon kommentistasi! :)