keskiviikko 7. maaliskuuta 2012

Kauneustrendit & Markkinat 2012

Helsinkiläinen kosmetiikan maahantuontiyritys Face Helsinki kutsui minut ystävällisesti Finlandiatalossa eilen 6.3.2012 pidettyyn Kauneustrendit & Markkinat 2012 -seminaariin.

Paikalla oli mm. kosmetiikan maahantuojia, kauneustoimittajia ja kosmetologeja sekä yksi ihana Panda Piece of Panda -blogista.

Nimilapussani luki Pumpulipupu-blogi ja press, mistä olin hyvin ylpeä, ja niinpä sitten ilolla raportoin back to you mitä siellä tapahtui.

Tilaisuuden varsinaisena sisältönä olivat erilaiset luennot, mutta lisäksi siellä oli esillä Face Helsingin, Carpelan Cosmeticsin ja Nordic Health Systemsin tuotteita. Olin taas kuin karkkikaupassa innoissani tutkimassa niitä.






Face Helsinki maahantuo puolalaista kosmetiikkasarjaa Ziajaa. Ziaja ei ole luonnonkosmetiikkaa, mutta sen tuotteissa käytetään paljon luonnollisia raaka-aineita.

Itse olen ostanut Ziajaa Face Helsingin myymälästä Helsingin Kalliosta (Vaasankatu 6) ja Kauneusmessuilta. Muut jälleenmyyjät löytyvät täältä.

Ziajan kaakaovartalovoi palkittiin Elle Beauty Awards 2012 -kilpailussa. Itse pidän erityisesti Ziajan kaakao-, kookos- ja appelsiinituotteiden tuoksuista, ne ovat kerrassaan herkullisia. Ziajassa on mielestäni myös hyvä laatu verrattuna hintaan, joka on kuitenkin suhteellisen edullinen.  






Uutuutena Face Helsinki maahantuo nyt myös puolalaista MIYO-meikkisarjaa.

MIYO on trendikäs meikkisarja, joka lehdistötiedotteen mukaan on suunnattu 12-20 vuotiaille. Olin vähän järkyttynyt kun näin tuon rajauksen tiedotteessa, sillä itse en 34-vuotiaana näköjään kuulu kohderyhmään. No, ei sitä kannata varmaan niin kovin vakavasti ottaa, pidän MIYOn värikkäistä ja iloisista tuotteista joka tapauksessa.

Kaikki MIYOn tuotteet maksavat alle 5 euroa. MIYO tulee myyntiin Seppälöihin maaliskuun aikana.






Tässä MIYOn iloisen värisiä OMG-luomivärejä.

Kuten huomaatte, sävyjä riittää. Luomivärien hinta on 3,95 euroa.  






MIYOlla on valikoimassaan myös Perfume Drops -tuoksukynsilakkoja. Pidän itse kovasti tuoksukynsilakoista, joten mielenkiinnolla testaan nämä uutuudet.

MIYO Perfume Drops -kynsilakkojen tuoksut ovat appelsiini (oranssi), vadelma (pinkki), tropicana (vaaleansininen), papaija (vihreä) ja syreeni (violetti).  






Lisäksi sarjaan kuuluu myös mm. Candy Gloss -huulikiiltoja. Niitä on 10 eri värisävyä ja myös ne ovat hyväntuoksuisia. Hinta on tuo 3,95 euroa.






MIYOn isoveli on puolalainen Pierre Rene, joka on perustettu ruotsalaisen Pierre Robert meikkisarjan raunioille 1990-luvun puolivälissä.

Minä kuvasin teille Pierre Renen laajasta valikoimasta nämä värikkäät mattaluomivärit, sillä niitä ei monellakaan merkillä yleensä ole.






Nordic Health Systemsiltä, joka maahantuo mm. luonnonkosmetiikkamerkki Laveraa, oli esillä uutuuksina ranskalaisen luonnonkosmetiikkamerkki Born to Bion tuotteita.

Tässä Born to Bion suloisia, luonnollisen tuoksuisia suihkugeelejä, joita testasinkin jo aiemmin.
 





Carpelan Cosmetics esitteli ensinnäkin ihania Essien kynsilakkoja.

Samalla selvisi mieltäni jo pitkään vaivannut Essie-ongelma. L'Orealhan osti Essien noin puolitoista vuotta sitten, ja on nyt alkanut myymään sitä mm. Sokoksessa ja Anttilassa. Samalla Essien kynsilakkojen koostumus on muuttunut vähän ohuemmaksi ja niihin on vaihdettu paksumpi sivellin, jonka pitäisi helpottaa lakkausta.

Carpelan Cosmetics tuo kuitenkin Essietä edelleen maahan ns. ammattilaispaikkoihin. Niissä Essien koostumus ja sivellin on edelleen sama vanha.

L'Orealilla on kuulemma kuluttajamyynnissä n. 70 sävyä. Carpelan Cosmeticsin valikoima ulottuu jopa noin 350 sävyyn.

Eli myös vanhasta Essien suosikkimyyntipaikastani Willhelmsin apteekista Helsingin Kasarmitorilta pitäisi edelleen saada Carpelan Cosmeticsin maahantuomia Essieitä. Joskus aiemmin jo mietiskelin, että mitähän niille tapahtuu tämän L'Oreal vaihdoksen myötä.

Joka tapauksessa on hyvä, että kivaa Essietä saa Suomessa nyt laajemmin myös tavarataloista ym.






Cosmopolitan-lehti on palkinnut Essien Topless & Barefoot -sävyn kilpailuryhmän kynsilakat voittajana.





Essien vahvuus ovat vanhastaan olleet hillityt vaaleanpunaiset ja nudet sävyt, joita tuo Topless & Barefootkin edustaa.

Aivan ihana on kuitenkin myös tämä Holiday 2011 Luxeffects -kokoelma glitterisiä päällyslakkoja. Näistä on varmaan pakko hankkia joku!






Carpelan Cosmetics maahantuo myös Youngblood-mineraalimeikkisarjaa.

Olen nyt kiinnostunut mineraalimeikkipohjista, joten haluaisin testata myös Youngbloodin versiota. Olin jo ajatellut, että menen valitsemaan sopivaa väriä seuraavan kerran Kauneusmessuilla, jossa Carpelan on yleensä ollut edustettuna.

Nytkään en ehtinyt oikeaa sävyä testaamaan, joten toinen vaihtoehto on sitten Willhelmsin apteekissa, jossa on silloin tällöin Youngblood konsulentti paikalla. Ilman asiantuntevaa apua en uskalla omin nokkineni sävyä valita.





Mutta sitten tilaisuuden pääasiaan eli niihin luentoihin. 

Tässä Face Helsingin tuotepäällikkö Marika Heinänen toivottaa meidät tervetulleiksi.


Kosmetiikkamarkkinoiden vuoden 2011 myyntiluvut

Teknokemian yhdistys ry:n toimitusjohtaja kertoi meille kosmetiikan vuoden 2011 myyntiluvuista.

Eniten Suomessa myydään kosmetiikassa hiustenhoitotuotteita, toiseksi eniten ihonhoitotuotteita, kolmantena ovat hygieniatuotteet (sisältää henkilökohtaisen hygienian, suuhygienian, deodorantit sekä parranajoon ja ihonkarvojen poistoon liittyvät tuotteet) ja neljäntenä värikosmetiikka.

Euroopassa eniten myyvät ihonhoitotuotteet, toisena on hygienia ja kolmantena vasta hiukset. Parfyymit ovat kaikkialla Euroopassa - myös Suomessa - pienin tuoteryhmä.

Vuoteen 2010 verrattuna kosmetiikan myynti on Suomessa pysynyt suurin piirtein samassa. Vuoden 2011 aikana eniten on kasvanut värikosmetiikan, hygieniatuotteiden ja parfyymien myynti. Hiustenhoito- ja ihonhoitotuotteiden myynti on puolestaan jonkin verran vähentynyt. Värikosmetiikan osalta eniten on kasvanut vuoden 2011 aikana huulipunien myynti. Tämä ei yllätä minua yhtään, näin se huulipunatrendi vaikuttaa myös myyntilukuihin!

Mielenkiintoista oli myös tietää, että keskimäärin suomalaiset käyttävät kosmetiikkaan 173 euroa henkilöä kohden vuodessa. Summa nousee joka vuosi. Toki jotkut käyttävät huomattavasti enemmän (minä!) ja jotkut taas huomattavasti vähemmän (vauvat!).

Eniten kosmetiikkaan käytetään vuodessa rahaa Euroopassa Sveitsissä. Toisena on Norja ja kolmantena Tanska. Toisaalta näiden maiden kallis hintataso vaikuttaa varmaan myös asiaan.

Teknokemian Yhdistys järjestää myös Vuoden Paras -kosmetiikkatuotekilpailun. Kilpailu järjestetään tänä vuonna neljättä kertaa. Kilpailusarjoja on 19 ja kilpailuun on ilmoitettu lähes 300 uutuustuotetta. Kilpailun voittajat valitsee ammattilaistuomaristo ja voittaja julkistetaan gaalassa 29.3.2012 Vanhalla Ylioppilastalolla. Pandan kanssa jo haaveilimme, että olisipa ihanaa saada kutsu tuohon tapahtumaan. Tulokset lupaan ainakin raportoida täällä!


Kauneusmessut 2012

Kauneusmessuja on järjestetty Helsingin Messukeskuksessa 1990-luvun puolivälistä alkaen.

Tämän vuoden Kauneusmessut ovat 19.-21.10.2012. Mark your calendars now girls!

Tapahtuma tullaan järjestämään viime vuosista tutulla kaavalla, eli perjantaina on ammattilaispäivä ja lauantaina ja sunnuntaina sitten myös ammattilaisosasto on avoinna tavalliselle yleisölle.

Viime vuonna Kauneusmessuilla käyneistä noin 97 % oli naisia, yllätys. Kävijöiden keskimääräinen ikä oli 35 vuotta, eli itse kuulun tähän ryhmään lähes täydellisesti. Keskimäärin messuilla vietettiin aikaa 3,5 tuntia. Ja 86 % messuilla käyneistä on tulossa myös seuraaville messuille, mikä on poikkeuksellisen korkea luku. Itse en ihmettele tätä lainkaan, Kauneus- ja Muotimessut ovat mielestäni erittäin hyvin järjestetty tapahtuma täynnä kiinnostavaa ohjelmaa ja nähtävää.

Messuille tulemisen syy oli 96 %:lla kävijöistä tiedon hakeminen. Toisena oli 94 %:lla ostosten tekeminen ja kolmantena 90 %:lla uutuuksiin tutustuminen. 

Kauneusmessuilla on poikkeuksellisen suuri myös messuostoksiin kulutettu summa, joka on keskimäärin 73 euroa kävijää kohti. Minustakin yksi kivoimpia asioita Kauneusmessuilla ovat hyvät messutarjoukset. Syksyllä siis sitten taas! 





Kosmetiikkatrendit

Carpelan Cosmeticsin Jutta Carpelan kertoi meille vuoden 2012 kauneustrendeistä.

Kuva on esityksestä, tunnistatteko Kate Mossin? Se on vähän epäselvä, mutta voin kertoa että mitenkään edukseen Mrs. Moss ei tässä kuvassa ollut. Kuten Jutta Carpelan sanoi, jos Kate Moss näyttää todellisuudessa tältä, ehkä meillä muillakin on toivoa!

Vuoden 2012 trendeinä Jutta Carpelan nosti esiin ensinnäkin tee se itse -kosmetiikan. Tällä tarkoitetaan erilaisten keittiöstä löytyvien aineiden kuten kananmunan ja öljyjen käyttöä kosmeettisiin tarkoituksiin sekä lievemmässä muodossa erilaisten valmiiden tuotteiden sekoittelua. Tämä trendi tulee kasvamaan varmaankin luonnonkosmetiikan myötä. Itselläni tulee tästä trendistä esimerkkinä mieleen Biothermin Skin Ergetic -parsakaaliseerumi, joka pitää itse sekoittaa.

Toisena trendinä on hoitavat meikkituotteet, joka tarkoittaa sitä, että esimerkiksi värikosmetiikkaan on lisätty hoitavia aineosia. Itse ajattelin heti Dioria, joka on mennyt nyt tähän suuntaan uudistamalla meikkivoiteensa ja meikkipuuterinsa samalla myös ihoa hoitaviksi. Tämän trendin alullepanijana ovat varmaan erityisesti mineraalimeikit.  

Kolmas trendi on kirurgian kosmeettiset vaihtoehdot. Kosmetiikkatuotteita käytetään siis korvaamaan fillereitä, liftaukseen ym. Tämä liittyy myös täydellisyyden illuusio -trendiin, jossa muutokset eivät saa olla näkyviä, eli halutaan antaa vaikutelma luonnollisuudesta ja esimerkiksi täydellisestä ihosta.

Yhtenä trendinä on mielialaan vaikuttava kosmetiikka, josta Jutta Carpelan käytti esimerkkinä aromaterapiaa.

Viimeisenä trendinä Jutta Carpelan nosti esiin kosmettiikkasarjojen henkilöitymisen, eli keulakuvana on kosmetiikkasarjan kehittäjä tai joku julkisuuden henkilö.


Puolalainen kosmetiikka

Face Helsingin luennossa perehdyttiin puolalaiseen kosmetiikkaan.

Puolalaisia kosmetiikkasarjojahan ovat mm. Inglot sekä Face Helsingin maahantuomat Ziaja, Pierre Rene ja MIYO.

En ollut itse tiennyt, että Puola oli vahva kosmetiikkamaa jo Neuvostoliiton aikoina, jolloin itäblokin kosmetiikanvalmistus oli keskittynyt sinne. Kommunismin kaaduttua kosmetiikanvalmistuksen perinnettä Puolassa jatkettiin. 

Nykyään Puola on Euroopan kuudenneksi suurin kosmetiikan valmistaja. Puolalaisen kosmetiikan vienti kasvaa myös koko ajan. Puolalaiset tuotteet ovat nimittäin yleensä laadukkaita, mutta kuitenkin edullisempia kuin monet muut.





Tilaisuudessa oli mahdollisuus myös pikakäsihoitoon tai -manikyyriin puolalaisilla tuotteilla.

Itse otin tietenkin molemmat ihanuudet!

Käsihoito tehtiin Ziajan tuotteilla ja manikyyriin käytettiin mm. näitä MIYOn kynsilakkoja.






Annoin manikyyrin tehneelle Natalielle vapaat kädet, ja hän teki minulle tällaisen hienon ranskisvariaation punaisilla tipeillä.

Ihanan moderni lopputulos!





Kirsikkana kakun päälle saimme vielä kotiinviemisiksi runsaat goodie bagit.

Goodie bagissa oli Ziajalta herkullinen kaakaosuihkugeeli, kosteuttava vuohenmaitovartalovoi, pehmentävä oliivikäsivoide ja näytteet oliivi- ja vuohenmaitokasvovoiteista.





Tilaisuudessa oli tarjolla myös raikkaita Bonne appelsiini- ja omenamehuja. Kuulin monen spontaanisti kehuvan mehujen hyvää makua.

Maisteltavaksi kotiin saimme Bonne Premium persikkasosetta. Se on täydestä hedelmästä tehty makeuttamaton sose. Mieheni ehti jo ihastua tähän täysin! 





Carpelan Cosmeticsilta pussissa oli Muradin tuotteita. OIen kyllä kuullut tästä laadukkaasta sarjasta aikaisemmin, mutta en ole vielä päässyt kokeilemaan sitä.

Niinpä erittäin mielenkiinnolla testaan nämä Murad Sleep Reform Serumin, AHA/BHA Exfoliating Cleanserin ja Hydro-Dynamic Ultimate Moisturen. Onneksi tuotteissa on selvät ohjeet 1. puhdista, 2. hoida tai 3. kosteuta, aina sen mukaan mikä on tuotteen päätarkoitus.





Lisäksi saimme tällaiset söpöt, minusta jotenkin ranskalaisen oloiset tuotteet.

Vasemmanpuoleinen niistä on oikeasti ranskalainen, Crazylibellule And The Poppies The Crazy Sticks kiinteä parfyymi tuoksussa iris, ylang.

Oikeanpuoleinen on puolestaan australialainen MOR Lip Delight -huulirasva Sorbet.

Niin kivaa päästä testamaan minulle aivan uusia, jännittäviä tuotteita!





Viimeisenä sitten vielä nämä puolalaisen värikosmetiikan ihanuudet.

MIYO tuoksukynsilakka violetti syreeni. Siinä on kimmeltävää shimmeriä joukossa, joten vaikuttaa todella kauniilta!

Sitten suloisen huurteinen vaaleanpunainen MIYO Candy Gloss -huulikiilto sävyssä Fairy.  

Sain myös kaksi metallista Pierre Rene luomiväriä, vaalean harmaanruskean ja vaaleanpunaisen.


Kaikki nämä kiinnostavat tuotteet ovat tulossa myös tarkempaan esittelyyn myöhemmin, kunhan ehdin testailemaan.

Ihana aurinkoinen iltapäivä oli ihanien kosmetiikkajuttujen parissa!

9 kommenttia:

  1. Onpa kivat kynnet :)! Vähänkö siitä käsihoidosta jäi pehmoiset kädet! Ihanan sileät ja pehmoiset ovat yhä vieläkin.

    Kiva oli päästä lukemaan täältä ohjelmiston loppupuoliskokin.

    Kiitti siulle vielä seurasta <3.

    VastaaPoista
  2. Oij! Hieno tapahtuma, mukavaa, että pääsit mukaan! :)

    Mä olen oikeasti kans täällä vähän järkyttynyt tuosta MIYOn ikäjakaumasta! Ensinnäkin, tää voi kuulostaa tosi niuholta, mutta tarviiko vielä 12-vuotiaan oikeasti meikata? o.O Voi apua. 12-vuotias on vielä lapsi :(

    VastaaPoista
  3. Ihanan kattava raportti. :) Kiitos!

    VastaaPoista
  4. Kiinnostuin tuosta MIYO-sarjasta, tässä on kai tavoiteltu samaa kohderyhmää kuin MNY:lla. Ei se mitään, tällainen nelikymppinen täti odottaa malttamattomana sarjan ilmestymistä jälleenmyyntiin:) Luomivärit näytti kivoilta ja tuoksuva oranssi kynsilakka on varmaan ihanaa.

    VastaaPoista
  5. Toi Muradin AHA/BHA Exfoliating Cleanser on aivan ihana. Siinä on pienenpieniä kuorivia rakeita, joita mä en huomannu ennen ku hieroin sitä kasvoille. Ekaks ajattelin, että se on jokseenkin kallista, mutta täyskokonen puteli on aivan valtava, eikä sitä tarvitse paljoa kerralla.

    VastaaPoista
  6. Panda: Kiitos, minustakin kynsistä tuli ihanan raikkaat ja aivan erilaiset kuin olisin itse keksinyt. Tosi kivaa vaihtelua!

    Ja se käshoito oli kyllä aivan ihana. Loistavaa hemmottelua, pehmoiset tassut ja maukas suklaan tuoksu, täydellistä! :)

    Harmi kun jouduit lähtemään vähän ennen loppua, mutta kiva jos tästä jutusta oli sitten sikäli hyötyä.

    Kiitos samoin seurasta, oli niin kivaa! Toivottavasti nähdään myös ensi viikolla! :)


    Nonnu: Oli kyllä kiva tapahtuma ja monipuolinen ohjelma! Nuo luennot eri aiheista olivat tosi kiinnostavia. Kiva kun sinne oli kutsuttu myös bloggareita. Tässä esittelemieni aiheiden lisäksi siellä oli myös hauska luento siitä mitä toimittajat odottavat kauneusalan tiedottamiselta (faktoja, niin kuin varmaan bloggaritkin!) sekä Soap Factoryn luento kosmetiikasta ja kotimaisesta käsityöläisyydestä. Mulle olisi kyllä melkein riittänyt pelkät tuote-esittelytkin, mutta oli kyllä hyvä ja kiinnostava ohjelma! :)

    Olen samaa mieltä, että ikäsuosituksen olisi voinut kyllä aloittaa 13-vuodesta, joka on mun mielestä teinin raja. 12 vuotta on tosiaan vielä lainkin mukaan lapsi. Ehkä sen ikäisiä voi kuitenkin kiinnostaa jo esim. kynsilakat. Luomivärit ja huulikiillot ym. eivät mielestäni vielä sovi. En muutenkaan tiedä miksi tuo ikäsuositus on tiedotteessa mainittava, sillä kyllä tuotteiden ulkonäöstä ym. muutenkin huomaa, että ne on suunnattu vähän nuoremmille asiakkaille. Ei turhaan kannattaisi rajata pois meitä vähän aikusempiakin käyttäjiä. :)

    Itse kyllä järkytyin lähinnä siitä, että apua, olen 14 vuotta vanhempi kuin tuo ikäsuositus! Mutta mulla on kyllä aika nuorekas maku. :)


    Myy: Kiitos paljon, kiva että tykkäsit! Tätä oli myös hauska kirjoittaa. Sain oikein miettiä että mitä kaikkea uutta tietoa sainkaan ja koin mukavan päivän aikana. :)


    Sissi: Minullakin tuli MIYOsta mieleen heti MNY! Kovin ovat nimetkin lähellä toisiaan, ja ideakin on sikäli sama, että samalla yrityksellä on sisarussarjat vähän vanhemmille ja nuoremmille käyttäjille niin kuin MNY:lläkin Maybelline. :)

    Ja kuules, sain testiin jo aiemmin sen MIYOn oranssin kynsilakan ja violetin luomivärin, niin esittelen ne sitten täällä heti kun olen kokeillut. :)


    Mariia: Voi miten kiva kuulla, kun Muradin tuotteet eivät olleet itselleni tuttuja aiemmin ollenkaan. Minulla ei ole hintatasostakaan vielä mitään käsitystä, mutta tosi kiva kuulla, että jos ihastun, niin samalla rahalla saa sitten aika paljon tavaraa ja käyttöikää. Odotan jo aivan innoissani että pääsen kokeilemaan! :)

    VastaaPoista
  7. Totta! Muistan, että itse taisin alkaa käyttää huulipunaa ja puuteria seiskan keväällä eli 13-vuotiaana. 12-vuotiaana leikin vielä Barbeilla :D

    Mutta kivan oloinen sarja, hauskoja värejä jne! Kyllä kai me vanhemmatkin tädit voidaan noita ostaa? :D Toivon mukaan kassalla ei kysytä papereita ja sanota: "olet liian vanha tälle sarjalle, me ei myydä sulle" :D

    VastaaPoista
  8. Nonnu: Aika uskomatonta, myös minä aloin meikata vähitellen juuri 7. luokalla. Meikkivoiteella, puuterilla ja ripsarilla aloitin. Varmaan siinä vaiheessa monella voi mennä esim. hormonien johdosta iho huonommaksi, ja silloin ihonhoitotuotteet ja meikkivoiteet, puuterit ym. voivat alkaa kiinnostaa. Samoin tietysti kun siirrytään ala-asteelta (taitaa nykyään olla alakoulu) ylä-asteelle, niin totta kai myös se vanhempien kavereiden esimerkki ym. alkaa vaikuttaa. Olen kyllä nykyään niin vieraantunut noista jutuista, että en tiedä yhtään miten nykyajan nuoriso aloittelee meikkausta. :) Omat kummilapsetkin on vielä niin pieniä, että sitä kauttakaan ei vielä tule tietoa. :)

    MIYO vaikuttaa minustakin aika kivalta, edullisemmalta sarjalta. Jännityksellä odotan, että miten tuotteet toimivat testissä, ovatko laadukkaita, löytyykö pigmenttiä jne.

    Ja totta kai me voidaan niitä ostaa. Ainoa, joka siihen voisi ehkä puuttua olisi joku tyylipoliisi. :)

    Tämä keskustelu toi mulle vain hauskan mielikuvan siitä, että miten jossain Seppälän kassalla kysyttäisiin papereita, että ylittääkö tuon meikkisarjan ikärajat. Vähänkö hävettäisi kaivaa henkilötodistusta esiin: joo ylittää, 14 VUODELLA! :)

    VastaaPoista
  9. Mä luulen, että nykyään jotkut tytöt aloittaa meikkaamaan jo alakoulussa :/ Kyllä mullakin oli ala-asteella jotain meikkejä (lähinnä jotain äidin vanhoja luomivärejä jne). Mutta niillä maalasin naamaani lähinnä jos leikkisin jotain hienoa neitiä :D Vakavemmin aloin tosiaan meikata yläasteella. Muistan miten äiti piti huolen, että käytän meikinpuhdistukseen hyviä tuotteita, muistan, että mulla oli oikeesti silloin jotain selektiivisen puolen kosmetiikkaa käytössä :D Nykyään meen melkeinpä vaan halpiksilla, mutta yläasteella käytin Cliniqueta ja Elisabeth Ardenia :D Öö, hieman nurinkuristako?

    Toi MIYO vaikuttaa tosiaan samantapaiselta kuin Maybelinen MNY-sarja josta olin ihan tohkeissani viime kesänä kun löysin sen sattumalta :D Ja jälkeenpäin tajusin, että sekin oli varmaan suunnattu sen ikäisille jotka voisi olla iän puolesta mun lapsia... :D

    Itse ainakin tykkään tosi värikkäistä luomareista ja kynsilakoista mitä tän kaltaiset sarjat tarjoaa. Ja koska hintakaan ei ole paha, näitä voi aika surutta ostaa enemmänkin :)

    Hyvä tosiaan jos alettais kysyyn papruja meikkejä ostettaessa :D Pahinta olisi, että niitä ei tosiaan suostuttais myymään ja ystävällisesti ohjattaisiin ryppyvoideosastolle :D Kääk.

    VastaaPoista

Kiitos paljon kommentistasi! :)