torstai 22. tammikuuta 2015

Supermood ja Anne Kukkohovi

Superfood-firma Cocovilla on pop up -putiikki Helsingissä lähellä Kiseleffin basaaria (Unioninkatu 25) Basso-radion tiloissa. Myymälä on auki vielä tämän viikon sunnuntaihin 25.1.2015 asti. 






Cocovi-kaupassa on ollut hauskoja tilaisuuksia viime viikkoina: superfood cocktailkutsut, superfoodia urheilijoille, pakurikäävän esittelyä jne.

Supermalli Anne Kukkohovi vieraili Cocovilla viime viikolla esittelemässä Supermood -kosmetiikkasarjaansa ja kertomassa superfoodien vaikutuksista kauneuteen.






Anne Kukkohovi (44 v.) on varmaan itse tuotteidensa parasta kohderyhmää, sillä sen verran vauhdikkaalta hänen päivänsä kuulosti: aamulla Marimekon sovituksissa, väliin palavereja ja illalla Cocoviin puhumaan. Edellisenä päivänä hän oli ollut Mallikoulu-ohjelman pressikuvauksissa ja seuraavana päivänä oli Venla-gaala. Aika monta palloa samaan aikaan ilmassa.

Kiire ja stressi näkyivät pitkän päivän jälkeen vähän myös huippumallissa, joten hän varmaan itsekin tarvitsee vähän superfoodeja ja Supermoodia jaksaakseen.






Siitä onkin lähtenyt ajatus kehittää superfoodeja hyödyntävä, kokonaisvaltainen eli holistinen kosmetiikkasarja.

Erityisen ihastunut Anne oli antioksidanttirikkaaseen pakurikääpään, jota hyödynnetään Supermoodin ensimmäisessä linjassa eli Moodissa.






Supermoodin Egoboost-linja lanseerattiin syksyn alussa. Sen tuotteet tunnistaa baby vaaleansinisistä pakkauksista.

Sarjan eniten julkisuutta saanut tuote on varmaankin innovatiivinen Beauty Chocolate (8 euroa), jossa on 70 %:n raakasuklaan lisäksi ihon tarvitsemaa kollageenia. Kollageeni on peräisin kalasta, mutta silti suklaa maistuu ihan tavalliselle. 

Kollageenia saa vain eläinkunnan tuotteista, joten tilaisuudessa ollut vegaani kysyi Anne Kukkohovilta hauskasti, että onkohan hän sitten mummona ryppyinen kuin rusina. I don't think so, kasviksissa on paljon muita suoja-aineita. 

Kauneussuklaan valmistaja on suomalainen Kultasuklaa. Se oli minusta lohdullista kuulla, sillä itse suhtaudun vähän epäillen näihin syötäviin juttuihin.

Suuri trendi maailmalla ihonhoidossa ovat kuitenkin erilaiset sisäisesti nautittavat juomat, tabletit ym. Itsekin olen syönyt vuosien varrella Piimax C + Biotiini -kuureja kynsien ja hiusten kunnon parantamiseksi, joten aivan uusi ajatus ei ole.

Anne Kukkohovikin sanoi, että Supermood lähti oivalluksesta, että yksi ihonhoitovoide ei ihmeitä tee.






Toinen osoitus Supermood-sarjan kokonaisvaltaisesta kauneuskäsityksestä on marraskuussa lanseerattu Beauty Sleep -tyyny (129 euroa).

Tyyny kuulemma jakaa mielipiteitä: toiset tykkäävät, toiset eivät. Beauty Sleep -tyyny on alunperin kehitetty vähentämään leikkauspotilaiden turvotusta, ja se muistuttaa ulkoisesti Tempur-tyynyjä.

Anne Kukkohovi oli keksinyt Beauty Sleep -tyynyn osaksi tuotelinjaa maailmalta. Sama pätee monin muihinkin Supermood-sarjan tuotteisiin: handpicked and tested by Anne Kukkohovi.






Egoboost-linjaan kuuluu nopeasti vaikuttavia tuotteita: ihoa voimakkaasti supistavia kauneustippa-tyyppisiä seerumeja (49-69 euroa), tehokosteuttava seerumi, jota voidaan lisätä mihin tahansa tuotteeseen (59 euroa), puhdistusvaahto (39 euroa) jne. One Minute Facelift ja Eyes Wide Open -seerumeja Anne Kukkohovi aikoi itsekin käyttää ennen Venla-gaalaa ihon freesaamiseksi.

Beauty Sleep -linjassa on Annen oma yksi suosikkituote, kasvojenpesuöljy, jonka pitäisi tulla kauppoihin viikolla 6. Anne sanoi suoraan, että vaikka se onkin unelmatuote, sen koostumuksessa on ongelma, jonka vuoksi pulloa pitää ravistaa 40 sekuntia ennen käyttöä. 

Supermood-tuotteet on haluttu pitää niin luonnonmukaisina kuin mahdollista, joten siksi koostumuksen parantamiseksi niihin ei haluttaisi lisätä mitään myrkkyjä. Supermood odottaa kuitenkin kuluttajapalautetta. Jos asiakkaat haluavat ennenkaikkea helppokäyttöisyyttä, niin sitten sitä lisätään.






Anne Kukkohovi sanoi suoraan, että he tähtäävät Supermoodin kanssa myös ulkomaille, esimerkiksi Koreaan. Se onkin viisasta, sillä Suomessa on niin pienet markkinat.

Supermoodista minulle tulee vähän mieleen toinen pieni suomalainen luonnollinen kosmetiikkasarja, jolla on huipputuotteet: Mia Höytö Cosmetics. Supermoodilla on kuitenkin ainutlaatuista holistinen ja tieteellinen kauneuskäsitys sekä tietenkin apunaan myös supermodel ja brändäyksen asiantuntija Anne Kukkohovi. 

Ruotsalaisen ex-mallin kosmetiikkasarja Emma S. levisi jossakin vaiheessa myös Suomeen. Eivätköhän nämä kauneuden ammattilaiset tiedä ihan omakohtaisesti, mitä hyvännäköisenä pysyminen pitkällä malliuralla vaatii!

6 kommenttia:

  1. CocoVi:n tuotteita olen jo jonkin aikaa käyttänyt, mutta Supermoodiin en ole vielä ehtinyt perehtyä tarkemmin. Luonnonkosmetiikkaan rakastuneena tuotteet kyllä kiinnostavat todella paljon. Täytyy ehdottomasti testata jossain vaiheessa! :)

    MS / Beauty Highlights

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla oli sama tilanne, eli superfoodit olivat tuttuja, mutta Supermood ei. :)

      Sain tuolta tilaisuudesta testattavaksi kauneussuklaan lisäksi Egoboost-linjan One Minute Facelift ja Moisture Kick -seerumit, joten niitä aion nyt kokeilla. Samoin Anne Kukkohovin myyntipuhe puhdistusöljystä oli niin hyvä, että aion ostaa sen kokeiluun mahdollisista koostumusongelmista huolimatta.

      Tuotteet sisältävät tosiaan luonnollisia raaka-aineita, mutta luonnonkosmetiikan sertifiointia niillä ei ole. En valitettavasti ehtinyt kysyä Anne Kukkohovilta että miksi. :)

      Poista
  2. Tuo onkin muuten mahtava juttu, että tähtäävät ulkomaille. Supermoodilla onkin sellainen brändi, että varmasti siihen pystyvät. Juuri sellaista kotimaiset sarjat kaipaavat. Meillähän on täällä useampia upeita sarjoja, joilla voisi oikeasti oikeanlaisella markkinoinnilla olla vaikka miten upeat kansainväliset mahdollisuudet. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin melkein arvasin sen, että ulkomaille on pakko yrittää, kun Suomessa on niin pienet markkinat. Todella vaikea olisi menestyä vain Suomessa näin laajoilla tuotelinjoilla, tuotteita pitäisi myydä aivan hirveästi. Anne Kukkohovi kyllä sanoi, että heille riittäisi maailmalta yksi tai kaksi suurkaupunkia, eli mitään koko maailman valloitusta ei suunnitella. Korea olisi varmaan hyvä, kun ovat varmasti kiinnostuneita innovatiivisista tuotteista ja luonnollisista raaka-aineista.

      Anne Kukkohovi mainitsi itse esikuvakseen ranskalaisen Absolutionin, jota myydään kuulemma mm. USA:ssa ekokauppaketju Whole Foodsissa. Joku sellainenhan olisi aivan mahtavaa!

      Poista
  3. Mulla on pari Supermoodin tuotetta odottamassa kaapissa, ja osa onkin jo käytössä. Ihan hauskoja tuotteita, etuna tietenkin kotimaisuus! Hienoa, jos suomalainen sarja leviää ulkomaille :) Kiva postaus tapahtumasta, CocoVikin on tuttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa että olet jo tutustunut Supermoodiin! Itselläni ei vielä kokemuksia ole, mutta tuotteet ovat kiinnostaneet kyllä. Ainutlaatuista Supermoodissa on mielestäni nimenomaan kokonaisvaltainen kauneuskäsitys, eli ei pelkkiä kosteusvoiteita, vaan muitakin, innovatiivisia uusia tuotteta.

      Jännityksellä odotan myös uusia lanseerauksia, Egoboostin ja Beauty Sleepin jälkeen toivoisin jotakin oikein hoitavaa linjaa. Toivotaan mitä parhainta menestystä Supermoodille myös maailmalla, Lumenehan on jo näyttänyt vähän esimerkkiä! :)

      Poista

Kiitos paljon kommentistasi! :)