maanantai 4. tammikuuta 2016

One word: Dior

On harvoja sanoja, jotka tekevät minut yhtä onnelliseksi kuin Dior.

Onko parempaa tapaa aloittaa vuosi kuin Diorilla?




Tämä mainoskuva oli taas aivan ihana, kuvattuna tässä Vogue-lehdestä.

Hienostunut, musta silmämeikki, savunharmaat värit ja vaaleanpunainen Diorin ruusu. En tiennyt että Diorin ruusut ovat oikein tunnettu käsite, ennen kuin osallistuin viime keväänä käsityökurssille, jossa opeteltiin itse tekemään niitä (juttuni täällä)!

Mainoskuvan nainen ei ole myöskään ihan nuori tytönhempukka, joten ilmeisesti mainos on suunnattu 40+ naisille, joilla on oikeasti varaa Dioriin.

 



Koska minulla on mieli maassa tällä hetkellä baletin rasitusvamman vuoksi, pukeuduin näin kevätkauden ensimmäisenä maanantaina vähän Diorin henkeen nostaakseni mielialaani. 

Liitän Dioriin pastellivärit, röyhelöt ja musta-valkoiset raidat. Laitoin myös pakkaspäivään keväisen kevyttä ja kylmää Miss Dior Blooming Bouquet -parfyymia.




Odotan jännityksellä Diorin kevään meikkikokoelmaa.

Syksyn 2015 Cosmopolite oli hieno aihe, ja sen mainoskuva, metallinen silmämeikki ja silkkihuivi, inspiroiva.




Kaikkien aikojen ihanin kevätkokoelma Diorilta on mielestäni ollut Marie Antoinette -henkinen Trianon Collection vuonna 2014.

Trianonissa oli vaaleansinistä ja muita pastellivärejä sekä Macaronseja.




Myös kevään 2013 Cherie Bow Collection oli todella nätti. Siinä oli vaaleanpunaista, mustaa ja rusetteja.




 Viehättävä oli myös vuoden 2012 Garden Party kukkasilla ja violetti-vihreällä teemalla.

Siinä oikeastaan Diorin kevätkokoelmien Top 3 mielestäni. Viime kevään 2015 räikeästä Kingdom of Colors -kokoelmasta en tykännyt yhtään.

Olen näköjään joka vuosi innostunut meikkien kevätkokoelmista heti kun arki uudenvuoden jälkeen alkaa. Viime vuonna yritin ennustaa väri-instituutio Pantonen valitsemien kevään trendivärien perusteella mitä Diorilta olisi kevääksi odotettavissa, mutta pieleen meni (juttuni täällä). Jos katsoo nyt Pantonen raporttia, Diorin värit voisivat olla taas Trianonin ja Garden Partyn kaltaisia pastelleja: vaaleanpunaista, vaaleansinistä, persikkaa sekä savuista liilaa ja vihreää. Odotetaan jännityksellä!  




Myös tässä Diorin uuden miestentuoksun Sauvage mainoksessa on jotakin kiinnostavaa (siis muutakin kuin Johnny Depp!).

Sekoitus alkuvoimaa ja raakuutta sekä sivistystä ja laatua. Ainoastaan ranskalaiset osaavat tämän vaikean yhdistelmän!

6 kommenttia:

  1. Diorin mainoskamppis kuvat on aina yhtä ihania. Onnistuvat olemaan omanlaisiaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Dior tekee mainoksensa kyllä aina tyylillä, samoin kuin Chanel. Nautinto ihan vain katsella. Jotkut valittavat että muotilehdet kuten Vogue ovat täynnä mainoksia, mutta minusta ne taas ovat usein lehden paras sisältö. Ihanaa katsella niitä ihan vain inspiraation vuoksikin!

      Poista
  2. Diorin kevätkokoelmat ovat kyllä aina niin ihania <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Diorilla on mielestäni kyllä alan parhaat kevätkokoelmat, aina innostun ja inspiroidun niistä valtavasti. Muutenkin kevät on suosikkisesonkini meikeissä. Johtuu ehkä siitäkin, että pidän eniten pastelliväreistä, ja keväällä on yleensä tarjolla niitä. :)

      Poista
  3. Dior on kyllä niin ihanan tyylikäs aina. Sain just kaverin ostamaan itselleen tuon Sauvagen, se on kyllä hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotkut tykkäävät eniten Chanelista, ja vaikka Chanel onkin mielestäni muotimaailman johtava talo, on Dior kyllä erittäin hyvä kakkonen. Ja meikeissä Dior on mielestäni aina kiinnostavampi kuin Chanel, kynsilakkoja lukuunottamatta.

      Omaan makuuni Sauvage oli ehkä kuitenkin liian pehmeä ja hedelmäinen. Puhuin siitä ranskalaisen miespuolisen ystävänikin kanssa, ja hän sanoi valitsevansa tuoksuissa aina Chanelin, koska pitää Chanelin tuoksuja maskuliinisempina. Toivottavasti kaverisi kuitenkin tykkää!

      Poista

Kiitos paljon kommentistasi! :)