perjantai 29. huhtikuuta 2016

Clinique Bubblegumia vapuksi!

Asiallisen ja tehokkaan (tylsän, anyone?) ihonhoitomerkin maineessa oleva Clinique on nyt lanseerannut jotakin värikästä kevääksi.


Pop Artists -meikit!

Karkkiväriseen kokoelmaan kuuluu luomivärejä, poskipunia ja huulipunia. 

Inspired by candy!



Pop Glaze on uudenlainen tuote: kuin huulipunan, huulirasvan ja huulikiillon yhdistelmä (27 euroa). Se on samaan aikaan läpikuultava ja kirkasvärinen.  

Herkullinen vaaleanpunainen on nimeltään Bubblegum

Cliniquen meikkaaja käytti minulle Stockmannilla Bubblegumia yhdessä tummemman aniliinin huulipunan kanssa niin, että tummempi sävy oli huulten keskellä, jolloin vaikutelma oli "bitten lip".

Bubblegumista sai myös vähän jäisen, frozen, kun huulten ympärille laitettiin valokynää.

Bubblegum on herättänyt ihastusta ympäri kaupunkia, mihin vain olen sen kanssa mennytkin. Hello gorgeous!




Cliniquen palkittujen huulipunien sävyjä pääsee testailemaan Helsingin Stockmannilla Clinique-tapahtumassa huomiseen 30.4.2016 asti.



Ja ilouutisia: Clinique Color Specialist ihana Jade Kuusinen tekee Cliniquen tyttöjen kanssa Pop Artist -kevätmeikkejä vielä huomenna vappuaattona aikataulun mukaan klo 16 asti. Mutta salaisuutena voin kertoa, että Jade saattaa olla paikalla ehkä vielä vähän pidempään...

Että sieltä sitten nyt vaan Bubblegumia vappuun!


Minun meikkiini käytettiin Stockmannilla Bubblegumin lisäksi uusia Lid Pop -luomivärejä vaaleanruskeassa sävyssä Cream Pop.

Lid Pop -luomivärit ovat puoliksi crememäisiä, mutta kuivuvat puuterisiksi.

Clinique Color Specialist neuvoi luomivärien käyttöön 4 eri tapaa. Nopeinta on sormin, jolloin luomiväri myös sopivasti lämpenee ja pehmenee. Intensiivistä jälkeä saa myös kostealla siveltimellä tai synteettisellä. Kevyin ja häivytetyin jälki tulee luonnonkarvasiveltimellä. Yhdellä luomivärillä voi myös tehdä koko silmämeikin häivyttäen liukuvärjäyksen tapaan, niin että vaihtaa aina voimakkaammasta tekniikasta kevyempään.

Ihanassa pinkissä poskipunassa on sama koostumus kuin luomiväreissä, mutta sitä Color Specialist Jade neuvoi levittämään mieluiten luonnonkarvasiveltimellä, ettei tule liian räikeää jälkeä. 

Poskipunan Jade neuvoi laittamaan pallona poskipäiden päälle ja häivyttämään siitä vähän ulospäin ohimoita kohti (ns. omenaposket). Vaikutelma on niin tyttömäinen.


Jos varsinkin vappuna kiireessä meikkaillessa menee vähän ripsiväri tai rajaus ohi, siihenkin Jadella oli nopea vinkki. 

Cliniquen geelimäistä Moisture Search -kosteusvoidetta (36 euroa) voi käyttää topsipuikon kanssa meikin korjailuun. Se ei vie muuta meikkiä iholta pois, ja kosteuttaa samalla silmänympäryksiä. 

Muutenkin Cliniquen kansainvälisessä koulutuksessa oli korostettu, että meikin pitää olla fresh, fresh, fresh. 



Ja itsehän en ole siis näyttänyt näin freshiltä sitten varmaan vuoden 2000, jolloin Clinique oli juuri tullut Suomeen, ja joka paikassa kohistiin Cliniquen keltaisesta ihmevoiteesta (Dramatically Different Moisturizing Lotion).



Tykkäsin aivan valtavasti tästä kevyestä ja nätistä meikistä, joka sai minut näyttämään varmaan 10 vuotta nuoremmalta. Ja hei, kuka yli 30 v. nainen ei nyt sitä haluaisi vapuksi. 

Lovely!

Jos vappuna on muuten tylsää tai sataa vettä, voi katsella jatkuvalla repeatilla tätä Cliniquen järkyttävän koukuttavaa Pop Artist -mainosvideota.

J.K. Ja jos Cliniquelle on huomenna vappuaattona Helsingin Stockalla jonoa, myös IsaDoralla on meikkaaja paikalla klo 11-15.

sunnuntai 24. huhtikuuta 2016

Taidenäyttely kauneushoitolassa

Olin viime perjantaina mitä ihastuttavimmissa taidenäyttelyn avajaisissa. 

Shampanjaa, vaahtokarkkeja, muotikuvia, meikkejä ja pikamanikyyrejä...




Taidenäyttely avautui nimittäin Beauty Queens -kauneushoitolassa Helsingissä. 

Muotikuvat ovat fashion illustrator Olesja Hännikäisen





Avajaisissa oli mahdollisuus tavata myös itse taiteilija.

Olesja kertoi, että muotipiirustuksia käytettiin muotilehdissä kuvituksena erityisesti 1900-luvun alussa ennen kuin oli valokuvia. 

Muotisuunnittelijat nykyäänkin myös itse piirtävät kokoelmiaan, ennen kuin ompelimot toteuttavat ne. 




Olesja on inspiroitunut vanhoista Voguen kansikuvista ja haute couture -muotinäytöksistä. 




Ooh la la!

Vogue Cover (100 euroa).




Le Fashion, La Mode, Le Look...

Koska rakastan pilkkuja, yksi ehdoton suosikkini oli tämä Polkadot. 

Se olisi vielä myynnissä (100 euroa).




Reunoilla goodie bagien yläpuolella näkyvät keltaiset kuvat Olesja maalasi, koska tykkäsi niin paljon Armanin Far East -teemaisesta näytöksestä muutama vuosi sitten.  




Hurmaavan Olesjan teoksista tehtyjä julisteita voi ostaa myös Juniquesta täältä (12 euroa). 

Alkuperäisiä on vielä muutaman viikon myynnissä Beauty Queensissa (hinnat n. 100-300 euroa). 




Olesja tekee kuvituksia myös tilauksesta (http://olesjafi.wordpress.com). 

Olesjalta voi tilata high fashion -muotikuvan vaikka itsestään Voguen kannessa lempisuunnittelijansa luomuksissa; Diorissa, Chanelissa tai vaikka Alexander McQueenissa. 

A chance to go all out, ladies!




Taidenäyttelyn avajaisissa kauneushoitolassa oli mahdollisuus saada myös pikamanikyyreja ja -meikkejä. 





Minulla oli niin kiire, että ehdin ottaa vain pikahoidon käsille, jossa kynnet siistittiin huolellisesti.

Kynsilakka on omani, Essien viime kesän upea ja superkestävä Sunset Sneaks, joka nyt valitettavasti loppui, nyyh.

Kaikki kuvat viimeistä lukuunottamatta Olesja Hännikäinen ja Beauty Queens

maanantai 18. huhtikuuta 2016

Ateneum, Art and Fashion

Suosittelen lämpimästi kaikille muodista ja kauneudesta kiinnostuneille vierailua taidemuseoissa!



Taidemuseot ovat kuin tutkielmia väreistä ja muodoista.

Todelliset connoisseurit osaavatkin mielestäni yhdistää asuihinsa ja meikkeihinsä inspiraatiota kaikesta siitä kauniista ja kiinnostavasta mitä näkevät. Olen ihaillut sitä taitoa aina!

Taideteoksia suoraan haute couture -muodissa ovat käyttäneet mm. Yves Saint Laurent Pierre Mondrian -väripalkkimekossa ja Diorin Raf Simons Sterling Ruby -iltapuvuissa.




Ateneumin ei tarvinnut tehdä pressitilaisuudessa mitään muuta vaikutuksen tehdäkseen kuin tarjota aamiaista ainutlaatuisten taideteostensa keskellä.




Ateneumissakin osataan designin hyödyntäminen, sillä nämä kahviastiastot ja lautasliinat on suunniteltu varta vasten Ateneumia varten. Kuvioissa on käytetty vuonna 1887 valmistuneen Ateneumin rakennuksen yksityiskohtia.




Ateneum esitteli myöhemmin tänä vuonna avautuvia Modiglianin ja Alice Neelin näyttelyitä. 

Modiglianin 1900-luvun alussa Pariisissa ja Alice Neelin 1960-1970-luvulla New Yorkissa maalaamat taulut ovat vaikuttaneet myös muotiin (kuvassa Alice Neel: Joey Skaggs (1967). Yksityiskokoelma. Kuva: Malcom Varon. Copyright Estate of Alice Neel).




Varsinainen nähtävyys oli kuitenkin Ateneumin uusi kokoelmaripustus. Sen takana olivat hollantilaiset, jotka tietävät kyllä a thing or two taiteesta ja taidemuseoista mm. Amsterdamin taidemaailman takia. 



Ei enää mitään yksi taulu per seinä ja kunnon välit jokaisen taideteoksen välillä -asetelmia, vaan more is more!




Eikä mitään tylsiä neutraaleja harmaita tai valkoisia taustoja, vaan väriä!

Tässä esim. suomalaisen taiteen klassikot räväkästi turkoosilla seinällä.




Ja yhtäkkiä Albert Edelfeltin Pariisi-taulu Luxembourgin puistossa (1887) tulee aivan uudella tavalla esiin ja alkaa yllättäen näyttää myös modernimmalta.




Yksi taidemuseon kohokohtia on minusta aina museokauppa. Sieltä löytää usein vaikka mitä kivaa.

Albert Edelfeltin ihanaihana Virginie muistikirjana. Aito, aivan lumoava Virginie (1883) on tällä hetkellä esillä Ateneumin Japanomania-näyttelyssä.




Tai miten olisi Pekka Halosen värikäs Tomaatteja-maalaus sateenvarjona?

Eipä varmaan tuntuisi sateinen päiväkään enää niin harmaalta tämän taideteoksen kanssa!

sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

Stockmann, Paris ja Tara Jarmon



Stockmannin juuri päättynyt kevään Paris-kampanja oli minusta aivan ihana! 




Helsingin Stockmannilla sai shoppailla maaliskuussa taustamusiikkina ranskalaiset chansonit. Edith Piaf vain lauloi "je ne regrette rien"! 

Pariisi Stockmannilla oli musta-valkoisia pilkkuja, raitoja ja nyt muodikasta vaaleanpunaista. Superchic!




Sinne tänne tavarataloon oli aseteltu tauluja, joissa oli ranskalaisia tyylivinkkejä.

Bohème: "Asun saa maustettua runsaaksi hatuilla, huiveilla ja näyttävillä koruilla." 




Ihanasti teema myös toistui kaikissa tavaratalon kerroksissa. Ensimmäiset kuvat olivat 1. kerroksen asusteosastolta, tämä on 3. kerroksen naistenosastolta Vero Modalta.

Rakastan tätä väriyhdistelmää. Mokkanahkatakki pitsihameen kanssa on kiinnostava valinta.




Stockmann oli kutsunut Paris-kampanjan aikana Helsingin tavarataloon vierailemaan myös aidon pariisittaren, Tara Jarmonin. En edes tiennyt, että Tara Jarmon -merkin takana on suunnittelijanainen. Tara Jarmonin olisi tavannut myös lauantaiaamuna aamiaistapahtumassa Tara Jarmonin liikkeessä Mikonkadulla. Stockmann tarjosi ranskalaisittain asiakkaille macaronseja. 

Tara Jarmon oli hurmaava ja ystävällinen. Hän oli itse pukeutunut ranskalaisille tyypillisesti yksinkertaisesti mustaan ja laadukkaaseen luonnonvalkoiseen silkkipuseroon. Ranskalaisten naisten asussa on kuitenkin yleensä joku clue, katseenkiinnittäjä, ja Tara Jarmonilla ne olivat kengät hänen omasta mallistostaan. 




Tara Jarmonin kevät-kesä/printemps-été 2016 mallisto oli yllätys. Ei mitään hillittyä musta-valkoista, vaan kirkkaita värejä! 

Vähän vaikea näitä on Pariisin kaduille kuvitella. Ehkä ranskalaiset käyttävät näitä mekkoja sitten lomallaan esim. Rivieralla tai tropiikissa. 

Vastapainona mallistossa on kyllä myös esim. romanttisia valkoisia pitsimekkoja.




Huomaattehan, että mallinuket on asustettu hauskasti päähän sidotuilla silkkihuiveilla ja leopardikuosilla. Näyteikkunassa pitääkin olla jotain näyttävää, inspiroivaa ja huomiotaherättävää!

Mallinuken edessä oikealla näkyvät ne kengät, jotka Tara Jarmonilla oli vierailullaan.




Itse haluaisin hirveästi mallistosta Stockmannin muotinäytöksessäkin olleen pitkän punaisen pitsihameen, mutta hinta on huikeat 379 euroa, joten pitää vähän harkita. 

Yhdistäisin hameen kuten muotinäytöksessäkin pariisilaisittain mustaan tai tummansiniseen yksinkertaiseen yläosaan.




Oli Stockmannin Pariisi-kampanjassa siis vähän kirkkaampiakin värejä. Tässä ranskalainen tricolor.

Bleu Foncé: "Raikas ja ajaton tummansininen on aina varma valinta". 

Huomasitteko muuten, että Stockmannilla parhaillaan käynnissä olevien Hullujen Päivien katalogissa moneen musta-valkoiseen asuun oli yhdistetty nimenomaan punaiset kengät? Näytti tosi kivalta!